Sunday, June 15, 2014

Am I lucky enuff??



Dah berzaman kot lamanya tidak menjengah di tirai blog ni…apa nk bt komitmen tidak mengizinkan. Bak kata laki chek, nk wat cm na bini sy perempuan bekerjaya..hhahha..
Pejam celik pejam celik, tahun pun dah menginjak ke 2014, kalu dlu sweet 20-an , sekarang umur pun  nombot dah keluar calendar dah..terasa diri ini dah semakin tua..dgn kata lain semakin dekat dgn kematian..dah ckup amal ke???huhuhuhuhu
Nuha pun dah nearly 1 tahun 10 bulan dah, besaq dah anak dara sy tu..nuha pun ketidak dah nk dpt adik dah, tp apalah daya..kita hanya merancang tapi Allah lebih mengetahui, dan pastinya ada hikmah di sebalik apa yang berlaku..aku redho..hikmahnya dah nmpk actually, hakikatnya aku dah pun bergelar “pelajar” semula..pelajar cum cikgu cum mama cum bini…bc pun dah panjang berderet kan? Dah leh byg tahap keletihannya, no wonder la aku asik lena ja..hhahah..but bear in mind, untuk mendapatkan  sesuatu dalam hidup, sudah pastinya perlukan pengorbanan, even rezeki pun takkan mai bergolek..hahha..aku klu dan memblog, harusla panjang lebaq aku nk taip…
Actually entry ni, saja ja syok2 gatai tgn.bl dah boring bt asgment di musim2 cuti sekolah ni, pdahal bertimbun kerja x siap lagi kot..kerja mmg x penah habis..pendek kata kerja, kerja dan kerja..tu pendek yang kata, kalu panjang kata kerrrrrrrrjaaaaaaa ja 24/7.apa da, dunia suma ni..ingat sama bekalan untuk kehidupan yang kekal abadi nu..muhasabah diri slalu..mohon Allah buka pintu hati, memberi hambaMu ini taufiq dan hidayah..ameen!! .
Di atas dorongan mybff, yang shared hobby yg sama maka terlahirlah entry yg ke-2 bg thn 2014 ni.ok tu sbb itu 2013, satu entry pun gagal dijumpai ya.haha…since last year aku menjinakkan dri,bukan baru discover hobby ni, mmg dri dlu aku suka hobby ni cuma kurang dorongan ja…tetiba bl aku mai 27(2), jumpa geng..mmg jadi ah..hobby bercomping…yang bestnya n bersemangatnya bila bff tu asik menang plak, harusla jiwa aku bergelodak lalu aku pun menggataikan tgn nk jugak join..kalu da rezki x kemana..just give a try, better late than never kan..so since last year aku ada join a few contests yang bagi aku x waste money sgt n ada high chances to menang..tu pun depend on rezki Allah Taala nak bagi jugak…And ya, surprisingly…I think I am quite lucky..kemenangan demi kemenangan telah dicapai…alhamdullilah, mmg syukur sgt2 and thanks to Allah..memudahkan urusan dan memurahkan rezki hambaMu ini..so sampai sekrg, mmg gila jugak la, kalu g shopping mall or pasaraya wajib usyar kaunter dlu sbb nk tgok contest apa tgah running..dpt plak bff yang mmg very supportive n best, lagi la aku n the geng berkobar2 kan …sama2 join, sama keep up to date of the latest contest..di samping tu aku da gak ushar blog2 otai comper, mmg menjadi pembakar semangatlah bl bc dorg ni menang itu menang ini.warghhh..xtau apa tips dorg ni, dalam sebulan byk gila kot contest yang dorg sapu even dri hdiah conso kecil2an sampai la ke GP..fuh~~ mmg best ah and fun at the same time..tp seperti biasa mangsanya?hhahhaha…suami sy la..dia la tukang pos surat, tukang verify jawapan contest, tukang komen slogan dik non ni, dan yg paling best tukang kna paksa mkn proof of purchase yang biasanya jajan la..but fair la, he must enjoy the prizes too..kan abg?hihihi..sy tahu suami sy dok skodeng blog sy silently..so dengan suka hatinya aku pun nk post la jugak the adrenaline-pumping of winning moments since actively join comper ni..

1. Peraduan Bonanza Nestle 2013 ( Won daily conso prize  – Travel baucer worth RM1K )


Eksaited sgt msa menang ni, sbb baru nk menjinakkan diri sekali menjadi kan rezki Allah bagi…terus kwn2 I pun bersemangat sekali..but mmg hard work ni worth la, isi borg sampai tertido2 tau..ni POP sgt senang and x begitu costly, tu yang aku enter byk..sampai adik i julinana pun pulun, akan tetapi rezeki tidak menyebelahi beliau..Meaningful sgt kemenangan ni sbb dgn baucer ni lah aku dpt bawak mak&ayah p jln2 ke Bandung..and pengalaman pertama aku jugak bercuti ke luar negara..ok la pe, 1st time oversea’s vacation kot

2. Contest Lot100 SMS&Win –Won monthly  winner for November, dapat cash RM1K..ermm best sgt..tp aku pun x ingat dah duit ni guna untuk buat apa..hihihi


3. Contest Staedtler Mum Love You – Won conso lucky draw – Estee Lauder Beauty Set Worth RM500+LEGO Family Set..memang unsangkarable lah won contest ni, sbb aku hantar form beberapa minit jer sebelum closing hour..yg ni contest dia online submission…mmg best gilo prize dia, kakak2 kat opis geram gila tgok Estee Lauder tu..Thanks to Allah..


4. MyDream gateway Contest-won daily conso jugak-Samsung camera worth 1K..ni lagi la..aku sumit 1 jer entry kot..tu la kalu dah mmg nk jdi rezki kita, submit 1 pun boleh menang…alhamdullilah..syok la en.suami…xgaduh usung camera beso dia lagi ke event2 simple

5. Peraduan Indocafe di Pasaraya Hero, Sek.27 - Won conso Indocafe Hamper


6. We Love You Contest by 7Eleven - Won Conso Set Necklace& Bracelet By Poh Kong Worth RM500
Gigih tau kami p laki bini p tebus present ni kat HQ 7E kat kl..hihihihi...dah tidak mengecewakan set pearlnyer wallla..boleh bg nuha pkai raya tahun ni..

 7.Peraduan Rexona Hidup Wangi Untuk ALAMI:LEBIH LAGI - Won Rexona GiftPack

Ni prize yang paling latest menang which is last week,walaupun tak lah se-gah mna, walaupun kecil-kecilan namun aku amatlah bersyukur atas rezkiNya. 
So skrg ni aku n bff tgh pulun enter byk contest2 yg tgah running...hope luckssss will be at our side.murahkan lah rezeki kami, Maha Lembut, Maha Pemberi Rezeki Ya Allah..ameeenn

No comments: