Friday, February 04, 2011

TUAH ayam nampak di kaki, TUAH manusia ??

Org kata tuah ayam nampk di kaki..kat taji dia tu..oleh kerana, bila ayam tu bersabung dia taji lawan dia tu sampai tertonggeng..dia menang..beri kemenangan kepada tuan dia..itu dikatakan TUAH si ayam..


TUAH manusia??
senario TUAH manusia..

adik aku :
+ mtk KPLI sama ngn aku..aku dpt mtest & intvw, kwn2 dia pun dpt, tp dia xdapat,..kasihan
+ kwn2 dia mintak nk lari dr FIKAFIKA, pulun soh aku p hantar email kat company tu pagi2 buta..aku pun p la cc dengan xmandi..semata2 nk tlg dia mintak reja, nk bagi dpt intvw sama ngn kwn dia..pun dia xdpt intvw jugak..ermm kasihannnn
+bila mai time FIKAFIKA nk review contract n bonus..dia dpt rm50, sedangkan org lain beratus2..lagi kecian dia..dgn berita kesedihan itu, aku pau soh dia belanja ck teaw pmtg pauh yang menjadi faberet a.k.a kesukaan aku..ermmmm kasihannnn
tp setelah :
+dia grad baru 1thn lebih, berbanding aku yg dah dekat 7 tahun
+dia pegi intvw for 2nd time only, berbanding aku yg x terkira dah untuk ke berapa kalinya
+dia bekerja di satu2nya company cina bukit FIKAFIKA, berbanding aku yg xtau la dah berapa company aku atoq
+dia keja baru 1post, berbanding ngn aku yg xtau la, bermcm2 post dah cek jawat termasukla admin a.k.a pemanas makanan bos

inilah yg dikatakn TUAH manusia..
Si ana a.ka. siput sedut itu telah berjaya menempatkan diri dalam perkhidmatan awam bagi jawatan Peg. Teknologi Makanan (C41) under Kem.Kesihatan Msia dan di posting dekat plak tu kat Pusat Kesihatan KEDAH..sgtlah berTUAH dia..syukur pd Allah..dgn jaminan msa depan yg mmg confirm cerah, peluang yg terbuka luas untuk meningkatkan kemahiran n pengetahuan, $$$$$ (basic + elaun ) yang sgt mengujakan, kemudahan yg sgt attractive..aku kakakmu mengucapkan setinggi TAHNIAH padamu adik ku..wlaupun dlm hati kecilku aku sgt bersedih krn kami sama2 tgu result intvw, aku dpt berita sedih :( dia dpt berita gembira :)..jdi aku tumpang gembira dia lah n mungkin ingin tumpang TUAH mu wahai Ana...hihihihi..



moral of the story : rezki, jodoh, ajal dan maut bkn di tangan bapak, tp di tgn Allah lah


No comments: